KAMI BERSAMA MU

KAMI BERSAMA MU

7/1/11

Laporan Perhimpunan Demonstrasi di Masjid Ampangan, Seremban

Usai solat Jumaat pada 1 Julai 2011 satu demonstrasi bantahan Imam 1 Masjid Ampangan di pecat, telah disertai oleh ahli Qariah Masjid Jamek Ampangan.

Turut hadir pimpinan Pakatan Rakyat Negeri Sembilan antaranya ADUN Sikamat, ADUN Ampangan, TPJ PAS N.S Abd Rahman Ramli, Ketua AMK N.Sembilan Nazri Yunus.

Wakil Pemuda PAS Rembau Ustaz Nazri Esa memberi sedikit ucapan membantah campur tangan politik dalam institusi masjid.

Seorang ahli Qariah Masjid Ampangan merasa kecewa dan kesal dengan tindakan pihak Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan kerana telah memecat Imam 1 Masjid Jamek Ampangan, beliau berkata "Kalau setakat khutbah baca teks sendiri apa masalahnya? Masjid-masjid yang baca khutbah sampai orang mengantuk dan tak dengar kenapa tak bagi amaran? Orang nak khutbah yang ada penghayatan, bukan nak yang mengantuk, menurut beliau lagi "Takkan sebab Facebook pun nak pecat-pecat. Tak profesional langsung kalu macam tu. Apa masalahnya dengan FB tu? PM kito pun ada FB, itu hak peribadi masing-masing la".

Antara kata-katanya lagi "kalau tak kembalikan balik jawatan imam tu, kami raso kecewa dan hilang kepercayaan dengan Pejabat Agama. Kami tak teragak-agak untuk menghadap Rajo kalau diteruskan pemecatan itu" kata ahli Qaryah.




















8 comments:

Anonymous said...

Apabila Pejabat Agama di perintah oleh manusia bernafsu binatang, beginilah jadinya....

Anonymous said...

Masjid tu kan Umno yg punya. Jadi mana bolih baca khutbah sendiri. Khutbah mesti ikut tek yg disediakan Umno. Baca lain khutbah orang Umno complain. Khutbah Umno mesti puji Umno baru bolih jadi mufti.

Anonymous said...

boikot masjid tu, solat jumaat kat masjid lain, bila kurang 40 orang, x boleh buat solat jumaat...

unanjaga said...

Yang menjadi dalang pada pecah belah umat islam ialah dari kalangan orang umno sendiri(yang tak waras),mesjid adalah hak bagi setiap orang islam,bukan hak milik sebuah parti tertentu.Kejahatan mereka telah terpahat kukuh dalam catitan para malaikat pencatit.Selagi mana merka tidak kembali pada pertunjuk Allah dan pertunjuk Rasul yang sebenar nya,selama itu lah mereka dalam keadaan maksiat terhadap Allah.

Anonymous said...

bestnye....lagi ramai benci umnoporno...

Anonymous said...

ckp banyak mulut bau longkang..buek malu agama Islam je..orang islam tak hormat pejabat agama islam, jgn harap org kapir nak hormat..
hari tu yg pecahbelahkan umat islam adalah ahli-ahli PAS sendiri..sbg parti yg memperjuangkan agama islam tunjukkan akhlak islam..tp korang lg teruk pd umno..pakai kopiah,berserban tapi akhlak mengalahkan kapir laknat..

Anonymous said...

sape yang cakap pejabat agama diperintah oleh manusia berafsu binatang ni?tahu tak kalian setiap percakapan kamu mencerminkan sikap dan ego kamu.....jika ditakdirkan anak kamu yang menjadi pegawai di pejabat agama tu, adakah si penulis komen di atas akan mengatakan anaknya sebagai bernafsu binatang?teks yang ditulis lebih general dan rasanya tidak disebut UMNO dalam setiap khutbah jumaat. dasar2 kerajaan dan usaha penambahbaikan dari kerajaan ada disebut dalam teks...tapi be rasional la...jika kaum kamu yang memerintah pun, teks akan diadun seperti mana kehendak ketua kerajaan kamu tapi tak lah sampai bodoh menulis nama parti dalam teks khutbah. jika kaum kamu yang pegang kerajaan, pegawai agama, kerani agama, driver pejabat agama dan semua penjawat awam tetap sama...tak kan bila semua penjawat awam ni bekerja dibawah pimpinan kamu baru mereka tidak dipanggil bernafsu binatang, anjing dan lain-lain...jika la bapa kamu yang digelar macam tu, ape perasaan kamu sekalin...post la ke arah kebaikan....

Anonymous said...

UMNOlah punca perpecahan....buat benda tak baik tp takut kena tegur.. padahal benda2 yg ditegur tu menyalahi syariat....bodoh punya UMNO...